Asistenții medicali vor avea Parafă Profesională
Parafa profesională asistenți medicali
Urmare a Hotărârii nr. 26/12.10.2023 a Consiliului Național al OAMGMAMR, au fost adoptate o serie de hotărâri pentru exercitarea profesiei de asistent medical. Una dintre aceste prevederi vizează parafa asistentului medical. Astfel, conform art Art. 1.
- Asistentul medical generalist, moaşa şi asistentul medical au obligaţia să semneze şi să aplice parafa pe toate documentele care atestă activităţile profesionale executate, pentru asumarea răspunderii individuale şi probarea responsabilităţii profesionale.
Scop parafa profesională
Se pune astfel în practică una dintre obligațiile membrilor organizației profesionale, și anume, aceea de a semna și de a aplica parafa pe toate documentele care atestă activități profesionale executate. Aplicarea parafei pe documentele întocmite reprezintă un element important pentru asumarea răspunderii individuale și responsabilității profesionale.
Această parafă profesională este de asemenea și un instrument care certifică activitatea profesională a asistenților medicali. În multe state, atât UE cât și SUA, parafa asistentului medical deja există, iar asistenții medicali autorizați să exercite profesia nu o pot face fără parafă.
Cum va arăta Parafa Profesională a asistentului medical?
Cum se obține parafa profesională pentru asistenți medicali?
Datele care vor fi înscrise în cuprinsul parafei vor fi obținute de către asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali în urma unei cereri adresate filialei din care fac parte.
După aprobarea cererii, filiala eliberează o adeverință care va cuprinde toate elementele necesare confecționării parafei, și anume, nume, prenume, titlu profesional, gradul, codul de identificare profesională (cod unic). În baza acestei adeverințe, asistenții medicali își pot confecționa parafa la centrele specializare pentru eliberarea ștampilelor.
Ce se întâmplă în caz de pierdere/furt/deteriorare?
Asistenții medicali au obligația de a informa filiala din care fac parte cu privire la intervenirea oricăror situații care implică schimbarea parafei: schimbarea datelor personale sau profesionale, pierderea/furtul/deteriorarea parafei. De asemenea, solicitantul are obligația de a publica un anunț într-un ziar local cu privire la pierderea sau furtul parafei (dacă acesta a fost motivul).
Pentru realizarea unei noi parafe, se solicită eliberarea unei noi adeverințe și se confecționează noua parafă la centrele specializate.
Ce conține parafa profesională a asistentului medical?
Conform Art. 2., parafa profesională cuprinde următoarele elemente:
- numele şi prenumele, după caz, ale asistentului medical generalist, ale moaşei sau ale asistentului medical care exercită profesia în regim salarial şi/sau independent;
- titlul profesional sau, după caz, specialitatea;
- gradul profesional;
- codul de identificare profesională care este un cod unic, format din 6 cifre, generat din Registrul naţional unic al asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenților medicali din România (RNU) şi care se păstrează pe parcursul întregii cariere profesionale, indiferent de modificările ce intervin în statusul profesional.
Cerere eliberare Parafă profesională asistenți medicali
Model CERERE de eliberare adeverință pentru întocmirea parafei profesionale
Subsemnatul, (nume)……………..………………………………….prenume)…………………………………………………., C.N.P. …………………………………,telefon ………………………………, email………………………………………………….., membru al OAMGMAMR filiala ………………., având profesia de __________________, vă rog să îmi aprobați cererea de eliberare a unei adeverințe pentru întocmirea parafei profesionale.
□ Mă angajez că voi informa, în maxim 30 de zile, OAMGMAMR filiala Bucureşti de orice schimbare privind statutul profesional şi/sau orice modificare a altor date personale apărute ulterior întocmirii parafei;
□ Declar că am luat cunoștință de conținutul Informării privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor și Asistenţilor Medicali din România, Filiala Bucureşti, cunosc condițiile privind exercitarea drepturilor mele și sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale de către OAMGMAMR filiala ………………în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, în scopul îndeplinirii
atribuţiilor legale ale OAMGMAMR.
Data: …………………………..
Nume și prenume: ………………………
Semnătura: ………………………………
Documente
Cererea tip (Anexa2) – descarcă
Hotărârea nr. 26/12.10.2023 – descarcă
Sursa: